2014年6月24日火曜日

[HAED]Gift For Mrs. Claus 78

進度報告〜♡
I will give a report on today's results.
早くドレスを終わらせたいです。
GKの準備をしていて、ふとルガナ24カウント(このピノキオと同じ布)で刺し終えれるか心配になってきました。
こんな極小の目で・・・・。私は何と戦っているのだろう・・・・・。

ということで、今、気持ちは18カウントに向いてます。
18カウントの2本取りで行こうかな〜。
ただ、作品がデカくなるんだよね〜。約1m×1.3m。
ちょっとした壁掛けタペストリーだよね〜。
でも、本当はデカイのが欲しかったしなぁ。(このピノキオは出来上がりサイズが意外と小さいんだと思った)
ただ、完成にこぎつけるか不安。あと、スクロールフレームも使えないとなると、左手が腱鞘炎になりそうだしな〜とか。

などと、ピノキオを刺しながら、悶々と考えております。

I want to end the place of the dress of the doll.
I had uneasiness in preparation for the next product.
24 counts are too small for me.

The next product intends to make 18 counts.
I use two threads.
But the size of the work becomes big.   
About1m×1.3m!!! (@_@;)
I wanted to make a big work.(I think that Pinocchio which I make is small now.)
When it becomes a big work, I complete it, but think that it is serious.
Very uneasy.

Because a work is big, the scroll frame is not usable.
I seem to come to have a pain in the left hand!
I think that it is hard to complete a big work.
For completion, I want to do my best!

I think while embroidering such a thing.

Never trouble trouble until trouble troubles you.          

2 件のコメント:

みちこ さんのコメント...

ピノキオ 頑張ってるね~♪
続き 楽しみにしてるよ~^^

GK、色替えが多いのなら18カウントの方がラクかなぁ~
うん、サイズが大きくなるよね。
ちょっと刺しにくいかもだけど90度回転して縦長の状態で刺し進むこともできるよ~^^
ん~~、悩むね~^^;

Unknown さんのコメント...

そうなんですよね〜、縦長!
やはりスクフレは楽なんです。ただ、私のスクフレは最長90センチなんで、最低でもアイーダ布幅110センチは欲しいので、自作?苦笑

明日はホームセンター巡りですかね。笑